Film korporacyjny to zdobywający ostatnio coraz większą popularność sposób na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Tego typu materiał rzadko wykorzystywany jest do reklamowania firmy w telewizji – częściej jest wykorzystywany do promocji na łamach firmowej strony internetowej czy też podczas targów i spotkań biznesowych. Ze względu na istotny wpływ na wizerunek firmy, ważne jest odpowiednie przygotowanie treści oraz wybranie odpowiedniej ekipy filmowej realizującej stawiane przed nią wyzwania i zapewniającej kompleksowe podejście do tematu.
Scenariusz kluczem do sukcesu filmu korporacyjnego
Bez dobrego scenariusza nawet najlepsi aktorzy i najpiękniej zrealizowane efekty wizualne nie zapewnią produkcji sukcesu, jednak z kolei dobrze przygotowany film może być rozprzestrzeniany wirusowo i zapewnić dostęp do zupełnie nowych grup docelowych. W trakcie pisania scenariusza warto pamiętać o kilku zasadach, które pomagają stworzyć dobry i interesujący materiał:
- ogranicz czas poświęcany na pokazywanie ludzi przy pracy do niezbędnego minimum – utrzymanie uwagi odbiorcy kilkuminutowymi sekwencjami z widokiem „na pracowników”, nawet przy najlepszym narratorze będą zwyczajnie nudne
- staraj się pokazać kapitał jaki drzemie w Twojej firmie: pasje i energię pracowników i ich dążenie do samorealizacji również poza murami zakładu
- nie bój się korzystać z nieszablonowych ujęć: z lodówki, zza kwiatka, a może ukryta kamera w pobliżu ekspresu ciśnieniowego?
- pokaż otoczenie firmy – ale tylko jeżeli możesz się nim pochwalić. Dziurawy chodnik czy zabłocony podjazd przed firmą nie zrobią dobrego wrażenia
- pamiętaj o szczegółach: kamera doskonale wyłapuje wszelkie zabrudzenia i nieczystości, a kilkudniowy kurz na jednej z książek może być niezauważalny w „normalnym” życiu, ale na obrazie z kamery razić swoją obecnością
- skup się na sukcesach!
Na dobrą realizację potrzeba czasu
Poganianie realizatorów i stawianie nierealnych terminów wykonania filmu to dobry przepis na spektakularną klapę. Praca realizatora, jeśli ma być wykonana dobrze, wymaga czasu. Podobnie trzeba pamiętać, iż renderowanie wszelkiego rodzaju animacji oraz dodawanie efektów specjalnych wymaga dużej mocy obliczeniowej, i komputery wykorzystywane w realizacji będą musiały określoną ilość czasu generować obraz wynikowy.
Stopka autorska
Podczas przygotowywania artykułu korzystaliśmy z wiedzy i doświadczenia agencji filmowej AT-VISION z Tychów.
Agencja realizuje filmy korporacyjne, reklamowe oraz edukacyjne na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw a także korporacji.
Strona internetowa: AT-VISION.pl